ASP Rendszerhez Csatlakozás
Bevezető
Pétfürdő Nagyközség Önkormányzata pályázatot nyújtott be a „Csatlakoztatási konstrukció az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez” című és KÖFOP 1.2.1-VEKOP-16 kódszámú pályázati felhívásra. Az Önkormányzat ASP csatlakozási projektje támogatást nyert. A támogatói okiratnak megfelelően a projekt szakmai megvalósítása teljesült. Jelen beszámoló a projekt előkészítésének és magvalósításának folyamatát mutatja be.
A Kedvezményezett bemutatása
Pétfürdő 5000 fő alatti lélekszámú település Veszprém megyében, a várpalotai járásban. A község önkormányzata 7 fős testületből áll, a polgármesteri hivatal vezetését a jegyző végzi. A hivatalban pénzügyi-gazdálkodási, anyakönyvi és népesség-nyilvántartási, szervezési, titkársági és iratkezelési feladatok ellátása, szociális és hagyatéki ügyek, valamint adózással kapcsolatos ügyek intézése folyik. Az önkormányzat fenntartása alá tartozik a gondozási központ, mely gyermekjóléti, családgondozói feladatok ellátásán túl a bölcsődei ellátást is magában foglalja. Az önkormányzat fenntartása alá tartozik az óvoda és a közösségi ház és könyvtár intézménye is. A projekt hivatalon belüli célcsoportja a közigazgatási feladatokat ellátó szervezeti egységek és ezek munkavállalói az alábbi munkaterületeken: iratkezelés, titkárság és szervezés, pénzügyi, számviteli és egyéb gazdálkodási feladatok, adózási feladatok ellátása, ipar- és kereskedelmi ügyintézési feladatok, ingatlanvagyon kataszteri nyilvántartásának feladatai, hagyatéki ügyek kezelése és az elektronikus ügyintézések kezelése.
Az ASP rendszerhez történő csatlakozás menete
A projekt keretében az alábbi tevékenységek, beszerzések szolgálják a célok teljesülését
- Eszközök beszerzése (PC szoftverrel, multifunkciós nyomtató-fénymásoló, kártyaolvasók)
- Működésfejlesztési és szabályozási keretek kialakítása, kötelezően két szabályzat és továbbiak elkészítése, illetőleg módosítása által
- Az önkormányzat elektronikus ügyintézéséhez kapcsolódó feltételek kialakítása
- A szakrendszerek adatminőségének tervszerű javítása
- A szakrendszeri dolgozók oktatásokon történő részvétele (személyes és e-learning formában)
- Tesztelési, élesítési feladatok jegyzőkönyvezett elvégzése
- Projektmenedzsment
- Kötelező nyilvánossági feladatok elvégzése
A támogatás mértéke tevékenységekre bontva
- Eszközök (szoftverrel együtt) beszerzése: 3 150 000.- Ft
- Működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása: 840 000.- Ft
- Önkormányzatok elektronikus ügyintézéséhez kapcsolódó
feltételek kialakítás: 770 000.- Ft
- Önkormányzati szakrendszerek adatminőségének javítása,
migrációja: 1 540 000.- Ft
- Oktatáson történő részvételhez kapcsolódó utazások 210 000.- Ft
- Tesztelés, élesítés: 280 000.- Ft
- Projektmenedzsment 175 000.- Ft
- Kötelező tájékoztatás, nyilvánosság 35 000.- Ft
Az elnyert támogatás az ASP rendszer működtetéséhez szükséges eszközök beszerzésére, a munkatársak képzésen való részvételére és egyéb szakmai tevékenységek megvalósításához kapcsolódó szolgáltatások költségeire használható fel. A szakmai tevékenységek keretén belül megtörtént az önkormányzati szakrendszerek adatminőségének javítása, migrációja, az önkormányzatok elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó feltételek kialakítása, működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása, tesztelés, élesítés.
Műszaki technikai feltételek megteremtéséhez szükséges beszerzések
A projekt körében a felhívás és a 257/2016. (VIII. 31.) Kormányrendelet előírásainak megfelelő teljes hardver- és szoftverállomány beszerzése, beüzemelése megtörtént.
IT biztonsági feltételek megteremtése, igazgatásszervezési feltételek biztosítása
A működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása körében az alábbi szabályzatok kerültek megalkotásra, módosításra:
- Információbiztonsági szabályzat
- Pénzügyi szabályzatok (Pénzkezelési szabályzat, Számlarend, Számiteli politika, Eszközök és források értékelési szabályzata, Eszközök és források leltárkészítési és leltározási szabályzata, Felesleges vagyontárgyak hasznosítási és selejtezési szabályzata)
- Belső kontrollrendszer szabályzat
A projekt megvalósult eredményei
Az eszközök beszerzése sikerrel megtörtént, melynek keretében üzembe helyezésre került 4 darab személyi számítógép, 2 darab laptop, 1 multifunkciós nyomtató/fénymásoló és 10 darab kártyaolvasó eszköz. Az ügyintézést és a szakrendszeri használatot lehetővé tevő oktatások lezajlottak, a köztisztviselők megszerezték a felhasználói tanúsítványaikat. 2017. január 1-vel az éles indítás a gazdálkodás és adó szakrendszerekkel megtörtént, majd 2018. január 1-vel a további szakrendszerek éles indulása is megtörtént, az önkormányzat köztisztviselői az ASP szakrendszerein végzik mindennapi feladatukat. A migráció, valamint a rendszer tesztelése sikeres volt, melyekről jegyzőkönyvek készültek.
A projektmenedzsment, a tájékoztatás, nyilvánosság, illetve az utazási költségek a projekt során nem kerültek elszámolásra.